Deghizate în componente plugin propuse pentru instalare vizitatorilor neatenți ajunși pe website-uri dubioase, sau incluse în programul de instalare al unor aplicații legitime, aplicațiile de tip adware pot fi deosebit de sâcâitoare și foarte dificil de îndepărtat. Adesea, utilizatorii știu exact numele programului care a produs infectarea, însă simpla dezinstalarea a acestuia nu înlătură și problema, operațiunea eșuând cu un fals mesaj de eroare sau componenta adware este pur și simplu omisă. În unele cazuri sunt instalate în paralel forme multiple de adware și chiar componente malware mai periculoase, care vizează furtul de parole sau datele cardului de credit.
Analizând vizitele primite pe website-uri Google între lunile iunie-octombrie 2014, au fost evidențiate 5,339,913 adrese IP găzduind PC-uri suspecte de a fi infectate cu una sau mai multe forme de adware, strecurând reclame suplimentare în paginile afișate. Raportând la totalul vizitelor primite în intervalul de timp studiat, rezultă că aproximativ 5.5% dintre utilizatorii serviciilor Google au PC-urile infectate cu adware. Probabil, cifra reală este chiar mai mare, deoarece o bună parte dintre programele adware aflate în circulație ignoră wbsite-urile mari cum sunt cele deținute de Google, în încercarea de a evita detecția.
Deloc surprinzător, studiul a arătat și că publicitatea negativă la adresa companiilor legitime care aleg să-și rotunjească veniturile livrând aplicații și chiar PC-uri cu adware preinstalat are efecte de scurtă durată și doar asupra companiilor respective. În schimb, pentru producători de adware cum este infamul Superfish se găsesc mereu noi oportunități de propagare, eludând vigilența utilizatorilor. Potrivit analizei, reclamele livrate de adware-ul Superfish au afectat mai mult de 3.7 milioane de afișări. Pe lista scurtă a programelor adware foarte răspândite mai intră și Jollywallet, Crossrider și Netcrawl, toate operând ca și afaceri legitime, generând venituri pentru proprietarii lor, scrie go4it.ro.
Citește în continuare pe go4it.ro.
Google va fi reprezentată la ICEEfest 2015 de Julia Karr, Branding Expert (Google US), și Oana Dumitrescu, Analytics Lead (Google România). Julia Karr și Oana Dumitrescusunt doar doi dintre zecile de speakeri care participă la ediția 2015 a ICEEfest, care va avea loc în 11 și 12 iunie la Băneasa Shopping City. ICEEfest – Interactive Central and Eastern Europe Festival – e organizat de ThinkDigital, in parteneriat cu Orange. Bilete se gasesc pe site-ul oficial, www.ICEEfest.com.